onsdag 22 augusti 2012

"Bilder från en utställning"...

...är inte bara en direktöversättning av en Deathcab for cutie-skiva, men också namnet på det här inlägget. Utställningen blev för övrigt omnämnd i Göteborg Nonstop. Klicka här för att läsa artikeln. Här har vi några bilder från vernissagen på Bengans Espressobar (Stigbergstorget, Göteborg).


Längst in i lokalen hittar man "Dillas sista dagar", min serie om den framlidne musikproducenten J Dilla.

Bredvid den hänger serien "Att ta från de fattiga och ge till de rika", som bygger på en text av Jenny Wrangborg.

"Min Kusin Nima" har jag ställt ut tre gånger innan så den här gången räckte det med att bara hänga upp fyra av de elva A3-sidorna.

"Golv", historien om min pappas yrke hänger också uppe. Samma dag som utställningen var, satt det en Latte-pappa med sin treårige son som satt och drog i ramen. Jag hade precis klivit innanför dörren på Bengans och höll på att få en hjärtattack. En vädjan till alla Lattepappor där ute: Koppla era barn.

"Bored at work" - blandade bilder jag har tecknat på jobbet och som flera av er säkert redan har sett på mitt instagramkonto (Jag heter @JohannesAggro på instagram, kolla upp!).

Ingen utställning utan Världens Ende! Två ex av våran förnäma antologi finns på plats för er som är nyfikna på VE 1 och 2. Här under följer lite fler bilder från vernissagen. Ett stort tack till Bengans Espressobar och alla som dök upp!








Just det, kolla sista bilden! Jag och grannkatten var ute och jagade möss häromdagen. Det gick ganska bra.